Boobies

SUCK. Kunde inte somna igår för jag var så jävla glad. Ska det vara såhär ända fram till oktober? Har iallafall andra saker att längta efter också, som små delmål. I mitten av april ska vi till banken och öka vårt lån med 38.000 (till mina boobies). Och nej, vi tar inte på oss mer skulder. Om 1½ år flyttar vi till Daniels föräldrars radhus i Hässelby, då har vi betalat av ganska mycket av det ursprungliga lånet.

Vi köpte vår lägenhet för 605.000
Vi betalade kontantinsats på 30.000 som är borta från lånet nu.
Vi har amorterat 10.000 på lånet sen vi flyttade hit.

Summa sumarum = 30.000 + 10.000 = 40.000 = mina bröst.

Sen tål det att nämnas att huset var i jätte dåligt skick när vi köpte det. Det var verkligen nedgånget men vi har gjort det hur fräscht som helst. Badrum, hall och lite i kök kvar. De "lagom" renoverade 2,5:orna som säljs går för utgångspris: 705.000

Känns som vi kommer ha rätt bra med deg när vi säljer ändå :)

Och angående radhuset i Hässelby. Daniels föräldrar bor där nu medans de håller på att bygga sitt hus ute på ekerö. Så fort det är klart flyttar vi till radhuset som är hur fint och stort som helst (öppen spis i vardagsrum), och betalar enbart hyra till dom, vilket är mycket mindre än vi betalar idag. Jag som bott i Haninge i snart 21 år ska bli Hässelby-bo. Får hoppas jag klarar av det! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0