ung mamma?

Blir en dag med mamms och min älskade Gudson idag! Planerna var att dra till Babyplasket på torvalla där dem har vääärsta äventyrsbadet för 0-5. MEN, med barn kommer planering och vi kan inte gå dit vid 11 som vi tänkte för liam ska sova vid 12 så det blir för stressigt. Sen vet man inte hur länge skitungen sover heller, och att gå dit vid 2 känns lite sent. Sen är det ju mattiderna som ska tajma också.

Förut var jag jätte sugen på att skaffa barn tidigt. Jag tänkte att jag max skulle vara 22 när jag blev gravid. Men jag är glad att min syster fick Liam, jag älskar honom mest av allt i hela världen, men det är inte ett lätt jobb. Hade jag haft barn nu så hade jag missat mycket som jag vill hinna göra innan jag skaffar barn. All spontanitet försvinner. Klart man kan lämna bort sitt barn ibland, men det vill man ju inte alltid göra. Inte mera sena krogbesök, avkopplande semester, bio, en kväll hos vännerna. Min syster går alltid och lägger sig senast 10 på helger, för att hon ska orka med morgondagen. NEJ, varken barn eller hund passar in i mitt liv just nu.

När jag är 27 kanske, då kan vi pratas vid igen . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0