Bryr vi oss?

När man mår riktigt dåligt, och känner att ilskan man känner inom sig bara blir större och större, då kan det vara skönt att ha någon att prata med. Någon att gråta ut hos, beklaga sig hos, prata skit med . . Någon som finns där och som bryr sig om oss.

Vem skulle du ringa?

Många människor i mitt liv frågar mig hur jag mår, säger att dem finns där för mig om jag behöver dem. Men hur mycket bryr vi oss egentligen om hur någon annan mår? Det är mer en artighets-grej att fråga våra vänner hur dem mår. Vi är så fruktansvärt upptagna med oss själva att vi inte orkar eller ens hinner bry oss om andra. Med den vetskapen målar vi på ett stort leende och kastar upp bilder på den underbara resan vi ska på, pratar om hur lycklig man är som har sin pojkvän och att allt är så perfekt, att man är på galna fester och lever livet fullt ut. Men inombords blöder vi . . Vi skriker efter hjälp eller en människa som faktiskt bryr sig, helhjärtat.

Hittar ni den vänskapen hos någon, familj eller inte . . Värdera den högt. För det är inte alla som lyckas hitta de där godhjärtade människorna. De är få, men dom finns säkert där någonstans . .

Just nu skulle jag behöva en sån person. Går igenom listan på min mobil, men hittar inte en enda människa jag tror ens skulle bry sig. Det är frustrerande . . Men man får bita sig i läppen och hålla in tårarna.

Sålänge man ler så är man lycklig . . eller?


Kommentarer
Postat av: Biach

Hörrö! Jag känner igen det där! Lova mig att du ringer mig nästa gång så ringer jag dig! ;) jag finns här baby, det e långt mellan oss i mil men i kärlek är vi nära!

2010-04-06 @ 22:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0