Barn <3

Hörde precis Daniel sjunga från duschen -"Nu blir det fredags muuuus". You wish baby! Kan ärligt säga att jag väljer godis framför sex ikväll. Have I ever been this tired? No!

Har köpt massa cola remmar, älskar att sitta och knyta dem till stora bollar. Mmmh.

Idag insåg jag en viktig anledning till att utbilda sig i och fördjupa sig i barns tanke och frågeställningar. Hur vet man vad som är ett lämpligt svar för barnen?

Barn: - Jag har varit och badat i nixta-badet, det är mitt sommarminne!
Jag: - Jag har också badat där, jag brukar försöka glida på huden och inte badkläderna för då går det snabbare när man åker vattenrutschbana.
Barn: Eller så åker man naken?
Jag: Nej, i nixta måste man ha badkläder på sig, man får inte gå naken. Varken vuxna eller barn.
Barn: Varför får man inte vara naken?

Ja, vad svarar man på det? Ska man säga som det är att det kan finnas äckliga farbröder som kan tända på små barn? Eller ska man säga att "så är det" utan att ge ett svar? Ett barn genomskådar lätt om man ljuger. Och jag hade verkligen inget svar på hennes fråga.

Men bara så ni vet. Jag älskar mitt framtida yrke och jag älskar barn mer än någonting annat. Keep that in mind!

Nu ska jag byta om till pyjamas, hämta mitt "poofy" täcke, koka té och knyta remmar.


Observera att barnet på bilden inte har något med texten eller min praktik att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0