Babyplasket.

Idag har jag och syster varit med Liam på babyplasket i torvalla. Liam var väldigt skeptisk först och väldigt rädd för vattnet. Men efter att jag och Emilie började skvätta ner varandra blev det helt plötsligt mycket roligare. Det bästa med att plugga är dagarna då man är ledig. Nu hinner jag träffa Liam mycket mer, dessutom har jag tid och ork att ta mig till gymmet. I love it!

Jag har tidigare sagt att jag ska sluta snusa, och jag SKA. Men hur kan man inte dra ut på hela processen? Det bästa jag vet är att gå upp tidigt på morgonen, dricka en stor kopp kaffe medans jag tittar på Vakna med the voice (har blivit beroende), och så snuset på det. Nikotinet som flödar, man känner hur fingertopparna börjar sticka lite, kroppen slappnar av och . . aaah. Det kommer bli svårt. Men som sagt. Jag SKA. Inte just nu bara.

När Daniel kommer hem ska vi ta en tur till Maxi. Matpengarna börjar redan sina. Helt sjukt hur mycket pengar som går till mat i månaden. Är det normalt med att vi köper mat för mer än 4000 i månaden? Man vill ju äta bra mat. Kanske är därför rika människor är mycket smalare. De har råd med den nyttiga maten!

Ikväll blir det jobb på min walk-in closet. En liten sådan, men man tager vad man haver.

Längtar lite till helgen nu också. På fredag bär det av till Jossie som har en avskedsfest. Hon ska till USA i ett år och jobba som au-pair. Passar henne så grymt bra. Hon är en jätte trevlig människa som har god hand om barn! På lördag fyller Daniels kompis år, så det blir som det ser ut nu en hemmafest då. Party-weekend.

Tudeloo

Kommentarer
Postat av: Emelie med sonen Lukas

ååå jag tkr vi bokar ngn dag nästa vecka? =D

2009-10-07 @ 23:10:21
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Lindish

Ett tips på att spara pengar när det gäller mat är att göra i ordning ett ordentligt meny med ett antal måltider och handla det som behövs. Kolla med vad som finns hemma redan och klura ut bra saker man kan göra med det. Var inte rädd att fylla ut med morötter, bönor och annan säsongsbillig mat. Vi klarar oss på 2000 kr i månaden i mat, o vi äter bra och nyttig mat, man får klura lite bara^^



Nu ska jag äntligen blogga lite;)

2009-10-08 @ 08:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0