HATA HSB, HATA VESTA, ÄLSKA MINA KILLAR!

FAN! Hela dagen har varit så bra tills posten kom idag. En betalningspåminnelse från Vesta, när vi inte ens har fått en betalningsavi. Nu ska det vara betalt den 22:a december senast. Precis innan vi får pengar. Och hemförsäkringar är inte billiga heller.

Sen kom hyresavierna för nästa år. HSB har höjt hyra EN GÅNG TILL det här året. Vi flyttade in 1 juni, då var hyran på 3055. Nu ett halvår senare ligger hyran på 3304 kr. Det är inte rimligt! Sammanlagt för boende (med avbetalning och ränta) blir det alltså från och med nästa år 5800:-. Jag tycker det är mycket pengar för boende!

MEN, det positiva är att jag har fått jobb på lärarförmedlarna igen. Vi har klarat oss väldigt bra på mitt studielån och Daniels inkomst, så det är inte det att vi äter nudlar hela månaden. Men vi båda har bestämt oss för att vi vill utomlands nästa år. Därför kan det vara skönt med lite extra klirr i kassan.

Nu ska jag möta upp Emilie och Liam i vh-centrum. Jag och Daniel ska vara barnvakter tills imorgon eftersom emilie och jimmie ska på julbord. Det ska bli mys med idolfinalen med världens finaste killar.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0