2010

Har snart druckit 1½ liter julmust. Så går det när jag är sjuk. Man bara rotar i kylskåpet och äter hela dagen. Man tycker så himla synd om sig själv och känner att eftersom världen ändå suger kan jag äta mig fet innan Gud kan ta mig. Förkylningshelvete.

Det här året har verkligen inte varit bra. Vad för BRA saker har hänt? Jag kan inte nämna några. Snarare en handfull saker som jag kunde varit utan. Men ibland behöver man nederlag för att uppskatta de fina sakerna i livet.

2010 ska bli ett bra år! Det ska bli ett träningsår, ett hälsoår! Det ska bli ett "lägga den negativa energin på hyllan" år. Det ska bli ett semester år. Jag ska göra allt för att det ska bli ett helt underbart år, vilket jag vet att det kommer bli. Jag längtar som en tok!

Igår fick jag frågan "Har ni varit tillsammans i två år? Då är det väl dags att förlova sig?". Erhm, NEJ. Jag och Daniel har det underbart tillsammans. Vi är varandras bästa vänner, vi har alltid underbart kul tillsammans, vi är varandras andra hälft . . Men vi är långt ifrån att gifta oss. Så varför förlova oss? Jag tycker själva förlovningsgrejen har tappat sin betydelse. Förr förlovade man sig för att man visste att man skulle gifta sig inom ett år. Nu förlovar man sig för att man är tillsammans, som ett tecken på att man är upptagen. 17-åringar springer och förlovar sig. Jag vill inte ha det så. När jag gör det ska det vara med den person jag vet jag kommer spendera mitt liv med. Jag hoppas och tror redan nu att den personen är Daniel, men vi är lyckliga tillsammans utan ringar på fingrarna. Det kommer när vi båda känner att tiden är inne . . Jag är lite gammalmodig. Men jag tycker att den betydelse en förlovning hade förr var väldigt fin. Tyvärr har det nu tappat sin betydelse . .


Kommentarer
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

Håller med dig. Jag kör på trolovning inget annat =) kramisar

2009-12-21 @ 23:14:40
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0