Måndags-ångest!

Det var nog därför jag var så himla trött idag, eftersom det är måndag. Eller också var det den händelserika helgen som gjorde att det blev extra surt att komma tillbaka. I vilket fall som helst var det en riktigt slapp måndag. Det var studiedag på skolan idag, så det var bara 13 barn att ta hand om, och bäst av allt, 4 "fröknar". Vi alla var i samma ålder så det var väldigt avslappnat. Det man gjorde idag var väl att spela spel, äta pannkakor, spela mer spel, gå ut ett tag, äta mellis och läsa några böcker. Rätt soft va?

Helgen var super! På fredagen tittade Linda och Elias förbi. Mysigt att träffas igen, äntligen!
På lördagen tog daniel och jag sovmorgon. När vi vaknade kom Emilie och Jimmie förbi och åt lunch med oss. Vet inte vad vi lyckades med sen, men tiden rusade iväg och vid halv sex kom Nicklas och Tove hit och hade par-middag med oss! Jätte trevligt var det. Senare på kvällen tog vi en taxi in till stan och drog på Hirschen, det var jag, Daniel, Nicklas, Tove, Emilie, Jimmie och Murfan som drog ut. Och det var riktigt jävla kul! Blev en hel del alkohol, inte så konstigt att dannes och mina 2000 var slut dagen efter. Men det var det värt.

Dagen efter var vi alla sjukt bakis, speciellt jag och Daniel, så vi tog med oss Melle och Jimmie till Pizza hut och käkade. FAN va dyrt det är där nu. Rena rånet! Men gott var det iallafall.
På eftermiddagen åkte vi alla till Lisö och åkte ut med båten och Fiskade. Till en början trodde jag verkligen inte att vi skulle få någon fisk. Men helt plötsligt böjer sig daniels spö och Jimmie står med håven i högsta hugg. Upp kommer en gädda på 2 kilo. Och herregud vad rädd jag är för fiskarna, och jag kan inte låta bli att få såna enorma skuldkänslor när man bevittnar en kniv genom deras huvud. Mår fortfarande dåligt för det.
Jimmie lyckades också dra upp en gädda på 2 kilo. Så idag blir det middag hemma hos dom.

Men nu måste jag ta tag i disken som står kvar sen middagen i lördags. har lyckats bli ett stort berg. Funderar verkligen på om man ska ta och köra på plastglas och plasttallrikar. Jag börjar kunna det där med diskningen nu!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0