Lyckan kommer, lyckan går . .

Yes, äntligen har jag börjat arbeta heltid! Just nu arbetar jag som lärare för en 1:a i Hagaskolan här i Haninge. Jag trivs som en Gud. Det är faktiskt riktigt kul att få vara hålla i mattelektionerna. Om man har 5 kronor men öper en banan för 3, hur mycket har du då kvar? Och där sitter dom med sina plastmynt och räknar . . riktigt kul!

Tänk när min lilla Gudson Liam får börja skolan. Det känns så overkligt. Jag har verkligen förälskat mig i honom, och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag förlorade honom. I lördags hade vi det underbart när jag och Daniel var barnvakter. Vi åkte ut till Djurgården, bortåt teknska museét, och gick en höstpromenad. Och höst var det verkligen, jag älskr när det ligger gula och röda löv i massvis brevid promenadvägarna. Lim låg i sin vagn och snackade hela vägen. Han har mycket på hjärtat den där lilla krabaten.
Efter promenaden åkte vi hem till Dannes syster som också har barn i ungefär samma ålder. Fan va kul det var att se dom två "leka". Eller snarare när Adele drog ut Liams napp hela tiden och det sa "plopp" varje gång.

Idag har det varit en mindre rolig dag. Arbetet gick bra, men när jag skulle sluta rasade allt samman. Allting tänker jag inte gå in på, men att mötas av ett brev när man kommer innanför dörren där det står "kallelse till undersökning inför operation" så hade dagen faktiskt nått bottnen.

Dessutom kan jag inte få bort klumpen jag har i magen . . Jag hoppas verkligen att allt blir bra igen. Ingenting får hända, det har jag lovat mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0