Arbetande kvinna!

GUD vad mysigt det är att jobba på dagis! I onsdags och igår arbetade jag på björknäs förskola. Jag blev både positivt och negativt överaskad.
Det bästa av allt var just upplägget. Man börjar vid åtta då det är frukost-dags och vi alla äter frukost tillsammans (tänka sig att man får betalt för att äta). Efter det lägger vi pussel eller spelar memory i någon timme. Sen är det samling och sångdags, då vi samlas i en ring och alla barnen får välja en varsin sång som vi ska sjunga. När vi sjungt klart är det fruktstund innan vi går ut och leker i nästan två timmar innan lunch. Efter lunch sover barnen i nästan två timmar,vilket betyder att man kan sitta vid datorn eller läsa en bok under tiden. Sen när de vaknar är det bara mellis och lek på schemat. Låter inte det underbart? Tiden rusar iallafall iväg.

Det tråkiga med att jobba på dagis är tant-kollegerna som har arbetat på dagis i hela sitt liv och som vet ALLT (vilket dom inte gör). Men sånt slipper man aldrig undan, utan det är bara att le och vara glad.

Vi får se om det bi något jobb idag eller iallafall innan onsdag. Men det tror jag, det är förkylningstider nu . .

Aaah just det. Imorgon är det dop för min lilla Liam. Jag ska vara den som går först in och bär korset. Haha.

Love ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0