I have a dream

Idag börjar jag väldigt sent. 12.30 ska jag vara på Dalarö skola. Men ingen sovmorgon för det inte, jat tog mig upp vid 6.30 eftersom jag bokat tvättid.
När jag stog och sorterade tvätten började jag tänka på vad jag vill syssla med egentligen. Barn absolut, jag trivs verkligen jätte bra att arbeta med dem. Däremot tycker jag det ibland är lite trist med dagis, eftersom jag ibland inte alls håller med om hur man uppfostrar barnen. Jag tycker eempelvis att det är helt fel att tvinga barnen äta upp maten när dom verkligen inte orkar eller tyker om. Men att smaka är ju aldrig farligt.

Men hur som helst. Helt plötsligt stod det helt klart för mig att jag skulle vilja bli dagmamma. Jag vet, det är inte mångas drömyrke. Men ärligt talat tror jag det definitivt skulle vara någonting för mig.
Vore det inte underbart om min syster ville bli det tillsammans med mig och vi var kollegor dagarna i ända? JO!
När man sedan får barn kan man fakiskt vara med dem hela tiden. Frisk luft, aktiviteter, sovstund, hemlagad mat och mycket mycket glädje! För det är verkligen det barn ger mig. En himla massa glädje.

Ja, först gäller det ju bara att skaffa sig ett bra hem som har all potential. Tror faktiskt jag ska ringa kommunen och höra vad som krävs för att sätta planerna i verk.

Nej, drick upp kaffet och sen iväg till Dalarö . .

Cheers :)


Systrarna - framtida kollegor?

Kommentarer
Postat av: Elun

Hola bonita!

Kul att ha kommit på vad du vill göra i framtiden, jag tror det passar dig perfekt :)



Lycka till med dagmammeplanerna!

Besos

2008-10-22 @ 14:48:34
Postat av: Emelie

Jaa gumman läste nu inlägget om barnmamma bli det snälla! Blir galen på alla dagis vill inte sätta min lilla bebbe på dagis när de väl är dags en del som jobbar där är ju helt puckade överallt! (A)

2008-11-08 @ 18:47:15
URL: http://mellemus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0