Höstlov även för lärarna

Yep, det är inte bara eleverna som får njuta av en veckas höstlov. Det får även jag. Tänk att för ett år sedan var jag själv elev, ruggigt trött på skolan och lovade mig själv att aldrig återvända till skol-världen.
Nu arbetar jag som lärarvikarie, och eleverna kallar mig fröken. Har nog inte riktigt vant mig vid det ännu.

Jag har haft turen att få ett riktigt bra uppdrag med start nästa vecka och sedan terminen ut. Det är på Hagaskolan här i Haninge. Jag ska arbeta i en klassamverkan, alltså jag kommer hoppa runt mellan olika årskurser på dagarna, och på eftermiddagarna har jag hand om fritids. Det tycker jag kommer bli hur kul som helst!

Men den här veckan ska jag njuta av min ledighet. Dessvärre kommer den kännas lika kort som höstloven gjort i alla år, men jag kommer ändå ha tid till att bygga upp ny energi och hinna umgås med min familj.

Nu ska jag iväg på ett förmiddags pass på friskis. Blir ett medel jympa pass eftersom det är det enda som går.

Tjing,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0