Idominsalva!

Jag kom just att tänka på vilket bra mode som är inne just nu. Det var i tisdags som jag stod ute på skolgården och rastvaktade med en kollega som också arbetar för lärarförmedlarna. Min förkylning började ju i tisdags, och efterso det också var svinkallt drog jag fram min lilla tub med idominsalva som jag använt varje vinter ända sen jag var 5. Plötsligt säger hon:
- Haahaa, fjoortis!

Först började jag tänka på vad hon menade, men sen kopplade jag. De flesta "fjortisar" (personligen vill jag inte kalla unga förvirrade tjejer så) har ju faktiskt en överdos idominsalva smetat runt halva käften. Därför kom jag på mig själv med att genast hoppa till försvarsläge, och drog istället upp vanligt läppcerat.

Och så gick det till när Caroline slutade använda idominsalva vid vintertider . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0