ICA-anställd!

 . . And i'm damn proud of it! ICA Maxi i Haninge är ett underbart arbete och jag kan faktiskt se mig där i framtiden. Aldrig någonsin har man kännt sig så önskad, uppskattad och välkommen! Alla som arbetar där är grymt trevliga, och det roliga är att man i princip kan sätta sig med vemsom helst på lunchen och snacka som om man känt varandra en evighet. Det har blivit mitt liv nu. Mesta delen av mitt liv spenderar jag där, och ärligt talat så saknar jag stället när jag går hem, även om det kan vara rätt skönt att få sluta sitt pass!

Det bästa med Maxi är att det är en skandal om man inte får rast efter 2½ timme. Det gör att man alltid har energin och orkar hela dagen, glad och belåten.
Dessutom satsar Maxi så mycket på sin personal. De skickar nybörjare på utbildningar, där vi verkligen har chansen att lära känna varandra, de har utvecklingsamtal med medarbetarna varje månad (eller ja, när man tycker det behövs iallafall), dessutom frågar dom hela tiden sin personal vad dom kan göra för att det ska bli bättre för oss, inte vad vi kan göra för att det ska bli bättre för dom.

Mina tidigare arbetsgivare, McDonald's(HAHA) och Telia(BOOOORING) är inte i närheten av så god kritik jag har att ge Maxi. Jag tror jag är nykär.

Men jag kan fortfarande inte sluta önska att allt var som förut . .

And to sail across the sky alone
Forever trying to find its home
I can't believe I have to say
I don't know where you are today


Kommentarer
Postat av: Latex Linda 4-evigt

härligt gumman att du känner så!!! men du vet att efter "smekmånaden"/ nyförälskelsen så kommer vardagen. JAg säger inte att du kommer vantrivas men det kommer nog komma lite saker som du kommer reta dig på. Men bara du känner att du kan gå till jobbet med ett leende på läpparna så är jag glad för din skull:) Det här med att jobba i stor butik har sin charm:)



Tänk vad underbart det hade varit om vi båda hade jobbat i samma butik, det hade varit det;)



Miss yo alot my honney!!!

2008-07-08 @ 11:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0