Clever . . NOT!

Jag förstår verkligen inte varför man stökar ner när man vet hur jobbigt det är att städa, för att inte tala om tråkigt! Tänk om man la den smutsiga tröjan i tvättkorgen på en gång istället för att bygga ett berg inne i sitt rum innan det blir dags. Eller om man bara kunde ställa in de smutsiga tallrikarna i diskmaskinen efter varje måltid, istället för att spara på sig disk under flera dagar. Varför gör man inte bara det och sparar på bekymmer som ett smutsigt hem? Jag lyckas aldrig.

Igår kom Emilie och Jimmie över på eftermiddagen, och när Daniel kom hem drog v iväg till Raman och badade. Gud vad skönt det var! Och för att inte tala om roligt. Jag och Emilie försökte lära Jimmie och Daniel cheerleading. Dessvärre vart det inte så lyckat, så vi försökte istället att klara det där lyftet dom gör i Dirty Dancing! Om det lyckades bättre? Nej.

Vet ni vad jag gjorde igår kväll?
LAGADE MAT! Och det bästa av allt var att det blev ruggigt gott. Det tyckte alla fyra. Nu ska jagbörja laga mat oftare, eller ja, jag har väl inget val nu när man flyttar hemifrån.

Innan jag kilar måste jag bara påpeka att power-walks är en utmärkt träning för kondition och MUSKLER! Damn vad jag hade ont i rumpan och låren imorse när jag vaknade. Var riktigt stolt idag när jag träffade Berndt, min mammas bror som är en hurtbulle. Så jag berättade att jag hade gått en morgonpromenad på 5 kilometer. Tror ni inte idioten hade gått 1,3? Jag är 19 och han 60. Nu måste jag fan skärpa mig, jag borde vara den som har mest krafter.

Kilar iväg till jobbet nu. Vi ses imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0