10

Efter en riktigt onyttig kväll igår bestämde jag mig för att jag på min lediga dag idag skulle ställa klockan på . . tidigt? och ge mig ut på en power-walk till Tyresta by.
Men alltid när man vaknar så kommer den där djävulen på höger axel som sådär retsamt försöker övertyga en om att man kan "göra det senare" eller att jag måste vila när jag är ledig.
Men guess what? Idag lät jag inte den djävulen vinna över den vackra ängeln som satt på den andra axeln, så jag gav mig iväg. Blev en timmes power-walk i värmen klockan 08.00. Visst är jag duktig?

Idag blir det en riktig sysslo-dag. Har tvättstugan nu fram till ett. Mellan tvättningarna fixar jag med all disk, som faktiskt är sjukt mycket med tanke på att jag och Daniel har varit pappafri nu i ett x-antal dagar. På något sätt lyckas vi alltid skaffa ett sånt sjukt kaos här hemma. Men så ska det inte bli i vår lägenhet . . och nu är det bara 10 dagar kvar! :)

Nej, nu ska ja väl fortsätta med tvätt-disk-packning-dammsugning och you name it! Men när det är färdigt ska jag, syster, jimmie och lilla Liam ta en promenad bort till Ramsjön och bada. Fortfarande sånt himla bra väder!


Idag bjuder jag på en bild som togs på mig vid avslutningen i nian. Min första karate-fylla! Enjoy . .

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0