En helt ny värld . .

En plats jag inte visste fanns . . *tralala*

Imorgon är det julafton, vilket det definitivt inte känns som. Kommer nog bli väldigt kortvarig hemma hos pappa, känner mig inte riktigt välkommen där längre. Ska bli skönt att få julafton överstökad.

Något jag har klurat på idag är just vänner. När kan man egentligen kalla någon sin "vän"? Innan Linda flyttade till Göteborg var hon min absolut närmsta vän, (efter att jag förlorade en annan vän).
Nu känns det som att alla "vänner" är några "bra-att-ha-när-det-blir-ensamt" -vänner. Precis som att dom ringer mig när inget annat finns att göra, eller när jag är nyckeln till någonting. Jag är så trött på att vara den personen, så jag tänker sluta vara den nu. Vill jag ha någon som vän försöker jag så gott det går att visa det. Men får man ingenting tillbaka tycker inte jag dom är värda den energin, då klarar jag mig utan.

Nu ska jag fixa de sista inslagningarna av julklapparna, sen ska jag ta en julpromenad med Nemo. Han är en riktigt bra vän iallafall. Saknar mig när jag inte är där, visar tonvis med kärlek och finns alltid här för mig.





Min syster är ett annat bra exempel på en bra vän!

Kommentarer
Postat av: silvana westman

Åh, vilka gullungar. Man ska verkligen vara måna om varandra, precis som ni syskon! <3 / Kram Silvana

2008-12-27 @ 01:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0