Dags att börja packa?

På ett inte allt för skrämmande sätt börjar jag faktiskt känna mig vuxen. Vad jag menar med vuxen är faktiskt mognad, och inte ålder. Bara på några veckor har jag utvecklats och samlat enormt mycket vuxen poäng.

I helgen var jag och Daniel på direktmöbler och hittade vår soffa vi ville ha, det var en tvåsitssoffa/bäddsoffa för 7000:-. Dessutom hittade vi stolar vi ville ha till ett bord vi ska köpa på IKEA, vilket kostade 700:-/st. Det roliga var att eftersom jag och Daniel är så unga hade försäljaren inte förväntat sig att vi skulle slänga upp en sån summa och casha på en gång. Men det var iallafall en riktigt professionell säljare, så den bonusen han fick på vårt besök var han värd. Han tog tillomed hand när affären var avslutad.
Efter det besöket åte jag och Daniel in till stan och fick en timmes massage. Det ska vi börja göra en gång i månaden från och med nu, eftersom ma märkte hur jävla stel man var.

Helgen avslutades med ett besök på Heron då vi såg mama mia, riktigt bra!

Veckoplanering:
Idag ska jag och Daniel över till Hässelby och städa ur hans lägenhet. Flytten är ju nu på lördag, så tiden börjar rinna ut. Vi har riktigt mycket som ska göras innan. Dags att börja packa?

Imorgon ska vi åka till en teknik-butik i västberga och köpa en 37"  TV. Det som är så bra med den butiken är att dom köper in TV apparater som redan sålts men som det är fel på. Sen lagar dom felet och säljer igen, till ett mycket lågt pris och med ett års garanti. Bra va?

På onsdag ska vi skriva kontrakt med Proventum, sen är lägenheten våran! Yeey. Efter det ska vi hem till Carolina och planera inför lördagens flytt!

På torsdag ska jag och pappa på en musikal, mama mia! Eller förhoppningsvis ska vi på den iallafall, jag hoppas!

Fredagen blir det sista knycket inför flytten. Antar att det kommer vara sjuhelsikes mycket att göra då.

Lördag = FLYTT! När flytten är fullbordad ska vi åka och storhandla på MAXI, fylla upp kylskåpet och så.

Söndag = SHOPPING! Då blir det ett dyrt besök på IKEA. Gud vad jag längtar. Men hela helgen kommer bestå av att plocka upp allt och få allt iordning innan vår utlandssemester den 3:e september. Det komiska är att vi måste packa upp, och sen packa våra resväskor igen. Clever!

Nu ska jag kila iväg till centrum och köpa en pressent till Daniel och en dop-pressent till min gudson Liam. Och hörrni, gissa vem som var uppe 6.30 imorse och tränade? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0