Nattuggla

Nu vet jag definitivt att någonting inte är som det borde. Jag kanske oroar mig i onödan, men att inte veta gör mig galen!! Jag är ett kontrollfreak och klarar inte av ordet "kanske". Är det ens ett svar?

Ijallafall (som jag säger så slarvigt) så är det bara 4 dagar kvar tills jag och Daniel blir sambos. Eller, visserligen har vi varit det redan i ett halvår, men nu blir det verkligen på riktigt! Vårt egna lilla kryp-in . .
Nu har vi bokat en flyttbil på statoil, vi tog den största så vi klarar oss på färre rundor mellan Hässelby och Haninge. Så hela lördagen går åt till flytten och att komma iordning. Blir även en storhandling på Maxi när alla möbler och dylikt är flyttade. Vi ska öppna vårt ICA-kort för självscanning. Yeey!

På söndagen blir det en tripp till IKEA för att komplettera det vi inte har. Vi har iallafall hittat ett köksbort med riktigt fräscha stolar till. Hela paketet kostar runt 4000, men Daniel har den fördelen att han kan köpa via firman och slippa momsen. Så goodbye 25%.
Vi ska dessutom köpa en liten mindre 2-sitssoffa som passar för vårt vardagsrum. Sen får vi se vad som mer råkar hamna i kundvagnen, antar att det besöker inte blir billigt, men vi har turen att Daniels föräldrar är så generösa och lånar oss den summan vi behöver för att bygga upp ett hem. Det bästa med det är att dom inte tar ränta.

AND GUESS WHAT?! Daniel har lovat mig att jag ska få inreda hela lägenheten själv. Det enda kravet han hade var att han skulle få ha sitt x-box, en STOR TV (som vi ska köpa på söndag), och en massa kanaler (som han betalar för). Är det inte alla tjejers dröm? YES!

Ekonomiskt sätt känns det också bra. Både jag och Daniel har hyffsad inkomst, ett gemensamt sparkonto som vi sätter in 1500 på varje månad, och dessutom får Daniel in runt 3000 på varje svartjobb han gör. Vilket kan bli ungefär 3 per helg ibland. Han får gärna jobba varje helg för min del. Haha.

Det går bra nu helt enkelt . . Funderar på att ringa Mona imorgon och kolla om vi ska ta en tjej-kväll snart. Saknar henne faktiskt riktigt mycket, hon och jag hade så underbart kul i högstadiet. Ja, det ska jag fanimej ta och göra . .
Moon balloon . . .

GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0