Måndags-ångest!

Det var nog därför jag var så himla trött idag, eftersom det är måndag. Eller också var det den händelserika helgen som gjorde att det blev extra surt att komma tillbaka. I vilket fall som helst var det en riktigt slapp måndag. Det var studiedag på skolan idag, så det var bara 13 barn att ta hand om, och bäst av allt, 4 "fröknar". Vi alla var i samma ålder så det var väldigt avslappnat. Det man gjorde idag var väl att spela spel, äta pannkakor, spela mer spel, gå ut ett tag, äta mellis och läsa några böcker. Rätt soft va?

Helgen var super! På fredagen tittade Linda och Elias förbi. Mysigt att träffas igen, äntligen!
På lördagen tog daniel och jag sovmorgon. När vi vaknade kom Emilie och Jimmie förbi och åt lunch med oss. Vet inte vad vi lyckades med sen, men tiden rusade iväg och vid halv sex kom Nicklas och Tove hit och hade par-middag med oss! Jätte trevligt var det. Senare på kvällen tog vi en taxi in till stan och drog på Hirschen, det var jag, Daniel, Nicklas, Tove, Emilie, Jimmie och Murfan som drog ut. Och det var riktigt jävla kul! Blev en hel del alkohol, inte så konstigt att dannes och mina 2000 var slut dagen efter. Men det var det värt.

Dagen efter var vi alla sjukt bakis, speciellt jag och Daniel, så vi tog med oss Melle och Jimmie till Pizza hut och käkade. FAN va dyrt det är där nu. Rena rånet! Men gott var det iallafall.
På eftermiddagen åkte vi alla till Lisö och åkte ut med båten och Fiskade. Till en början trodde jag verkligen inte att vi skulle få någon fisk. Men helt plötsligt böjer sig daniels spö och Jimmie står med håven i högsta hugg. Upp kommer en gädda på 2 kilo. Och herregud vad rädd jag är för fiskarna, och jag kan inte låta bli att få såna enorma skuldkänslor när man bevittnar en kniv genom deras huvud. Mår fortfarande dåligt för det.
Jimmie lyckades också dra upp en gädda på 2 kilo. Så idag blir det middag hemma hos dom.

Men nu måste jag ta tag i disken som står kvar sen middagen i lördags. har lyckats bli ett stort berg. Funderar verkligen på om man ska ta och köra på plastglas och plasttallrikar. Jag börjar kunna det där med diskningen nu!

Over and out!

Lyckan kommer, lyckan går . .

Yes, äntligen har jag börjat arbeta heltid! Just nu arbetar jag som lärare för en 1:a i Hagaskolan här i Haninge. Jag trivs som en Gud. Det är faktiskt riktigt kul att få vara hålla i mattelektionerna. Om man har 5 kronor men öper en banan för 3, hur mycket har du då kvar? Och där sitter dom med sina plastmynt och räknar . . riktigt kul!

Tänk när min lilla Gudson Liam får börja skolan. Det känns så overkligt. Jag har verkligen förälskat mig i honom, och jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag förlorade honom. I lördags hade vi det underbart när jag och Daniel var barnvakter. Vi åkte ut till Djurgården, bortåt teknska museét, och gick en höstpromenad. Och höst var det verkligen, jag älskr när det ligger gula och röda löv i massvis brevid promenadvägarna. Lim låg i sin vagn och snackade hela vägen. Han har mycket på hjärtat den där lilla krabaten.
Efter promenaden åkte vi hem till Dannes syster som också har barn i ungefär samma ålder. Fan va kul det var att se dom två "leka". Eller snarare när Adele drog ut Liams napp hela tiden och det sa "plopp" varje gång.

Idag har det varit en mindre rolig dag. Arbetet gick bra, men när jag skulle sluta rasade allt samman. Allting tänker jag inte gå in på, men att mötas av ett brev när man kommer innanför dörren där det står "kallelse till undersökning inför operation" så hade dagen faktiskt nått bottnen.

Dessutom kan jag inte få bort klumpen jag har i magen . . Jag hoppas verkligen att allt blir bra igen. Ingenting får hända, det har jag lovat mig själv!

Arbetande kvinna!

GUD vad mysigt det är att jobba på dagis! I onsdags och igår arbetade jag på björknäs förskola. Jag blev både positivt och negativt överaskad.
Det bästa av allt var just upplägget. Man börjar vid åtta då det är frukost-dags och vi alla äter frukost tillsammans (tänka sig att man får betalt för att äta). Efter det lägger vi pussel eller spelar memory i någon timme. Sen är det samling och sångdags, då vi samlas i en ring och alla barnen får välja en varsin sång som vi ska sjunga. När vi sjungt klart är det fruktstund innan vi går ut och leker i nästan två timmar innan lunch. Efter lunch sover barnen i nästan två timmar,vilket betyder att man kan sitta vid datorn eller läsa en bok under tiden. Sen när de vaknar är det bara mellis och lek på schemat. Låter inte det underbart? Tiden rusar iallafall iväg.

Det tråkiga med att jobba på dagis är tant-kollegerna som har arbetat på dagis i hela sitt liv och som vet ALLT (vilket dom inte gör). Men sånt slipper man aldrig undan, utan det är bara att le och vara glad.

Vi får se om det bi något jobb idag eller iallafall innan onsdag. Men det tror jag, det är förkylningstider nu . .

Aaah just det. Imorgon är det dop för min lilla Liam. Jag ska vara den som går först in och bär korset. Haha.

Love ya!

Jag älskar mitt jobb!

Fast än har jag egentligen inte provat på det. Men jag tror det här kommer bli helt amazing!

Jobbar som sagt var för ärarförmedlarna, vilket är ett bemanningsföretag som hyr ut personal till skolor och förskolor. Idag var jag där och skrev kontrakt, och bara tio minuter efter jag gått därifrån ringde Sarah mig och sa att jag hade fått mitt första uppdrag.

Nästa onsdag börjar jag arbeta som fritidsledare på Hagaskolan. Visserligen bara i en vecka, men det är det som jag tycker är så underbart med det här jobbet. Jag kommer få prova på en hel del olika arbeten, under olika tidsperioder. Det bästa av allt är de normala arbetstiderna, 08-16 alla vardagar, goodbye kvällstider på Maxi. Äntligen har jag ett normalt liv igen!

Vem vet, kanske får jag andra uppdrag innan nästa onsdag. Man kan ju hoppas.

Cheers

Stackars fluga . .

Jag kom och tänka på en sak imorse när jag vaknade. En sak som innan var bara strunt, men som idag vart självklart för mig.

När jag satt på planet på vägen hem från Gran Canaria så var det en fluga som flög omkring mig hela tiden. Trots att jag flera gånger höll på att slå ihjäl den så vägrade den fatta, jävla korkskalle!
Jag blev verkligen riktigt frustrerad över att den inte kunde förstå att den svävade i livsfara när den var nära mig.

Men så imorse tänkte jag det att, stackars fluga! Där bodde den i Gran Canaria, men hade utav misstag hamnat på ett plan till kalla, regniga Sverige.
Kan det bli värre än så?

Stackars jävla fluga!

Jag vill tillbaka!

Back to life . .

Igår morse när jag vaknade sken solen in genom fönstret, och jag gick ut på balkongen för att ha utsikt över en underbart stor härlig pool, och tre meter bakom låg havet. Precis som en tavla . .
Imorse när jag vaknade och drog upp persiennerna var himlen alldeles svart och regnet rann längst fönstret. Uttrycket "Man vet inte vad man har förns man förlorar det" har aldrig varit mer passande.

Jag hade iallafall en underbar semester. Bilder kommer så fort jag orkar lägga upp dem . .

Nu väntar jag bara på att "anna" ska ringa mig och boka tid för kontraktskrivning, sen hoppas jag dom slänger in mig på ett jobb fort som fan. Jag saknar att arbeta!!

Nej, back to work . . tvätten ropar.